29 Mart 2010 Pazartesi

Merhabalar,

Bugünden itibaren profesyonel bir poker oyuncusu olarak. Sizlere bu oyun hakkında bir kaç bilgi vermek istiyorum.

Profesyonel ne demektir?

Bir işi kazanç sağlamak amacıyla yapan (kimse) meraklı, hevesli, amatör, özengen karşıtı.
(http://www.seslisozluk.com/?word=profesyonel)

Bu işten para kazandığım için kendimi bu statüye içine koyuyorum. Belki kazandığım 1000 lerce dolar değil. Ama normal bir asgari ücretli insan gibi işe gitmeden evden home ofis günde 4-5 saat bir fiil oyun oynayarak hayat geçindirmesinden daha fazla para kazanıyorum. Bankada 15 saat çalışıcağıma pokerde 5-6 saat oynuyorum, spor yapıyorum, sosyal hayatıma zaman ayırıyorum.

Ne kazanıyorum?
Biz Türkler genelde hesap kitap yapmayı çok severiz. Ne zaman bir işten para kazanan birini görsek , şurdan 5 alsam şuraya 30 a satsam zaten , masraflar toplam 8 olsa bunuda 20 tane satsam gibi uzayan hayallerimiz ve hırsımız vardır. Kısa yoldan para kazanmayıda çok severiz. Ulan şu piyango bir vursa. Şurdan 1 yatırıp 1000 alsam. Belkide bu hayallerimiz ve bu zor yolda kısa vadede para kaldırma hayallerimiz yüzünden bizden profesyonel poker oyuncusu kıtlığı yaşanıyor. Poker kısa vadede çok kaybettiren bir kumardır. Eğer pokeri kısa vadede kazanmayı düşünüyorsanız. Sizi %99.9 ihtimalle büyük hüsran bekliyor.

Kısadan anlatıcam 10.000 ler kazanmıyorum. Ama pokerden para kazanmayı kendimin patronu olmayı öğrendim. Bugün oynadığım her 100 elden 1 dolar para kazanıyorum. Uzun zaman tuttuğum istatistikler bunu gösteriyor. Yani günde 3000 el oynadım diyeli oratalama 30 dolar civarı bir para kazanıyorum. Rakeback ve bonuslar dışında.

Hayatımın çoğunu bu işe ayırdım. Okuyorum, çalışıyorum ve kazanıyorum.

Ama Türkçe bir blogun yetersizliğinide göz önünde bulunduruyordum. Poker hakkında bir şey okumanın özellikle İngilizce bilmeyen arkadaşlar için zor olduğunu görüyorum. Bugünden itibaren sizlere yardımda bulunucam beni okursunuz ya da okumazsınız. Ama kendi hayatımı anlatıcam mutlaka yanlışlarım olacaktır uyarın ve tartışalım mükemmel bir poker muhabbet ortamı yaratalım.

4 yorum:

  1. Hocam, siteniz hayırlı olsun. Umarım blogunuz istediğiniz potansiyele ulaşır ve bu konuda hevesli gençlere pusula olur. Poker konusunda Türkçe kaynakların yetersizliğinin farkındaydım. Toplum olarak kısa yoldan para kazanma hevesimizin olduğu düşüncenize katılıyorum, fakat dediğiniz gibi Poker uzun vadede gelir getirir çünkü şans oranı düşüktür. Size sormak istediğim soru, Türk Pokeri denen bir oyun var. Bu konu hakkında bilginiz var mı? Neden Türk Poker’i denir ve ülkemiz sınırları dışında da bilinen bir oyun türümüdür? Teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Trappist,
    Önce yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Umarım bu kaynak size yardımcı olur.

    Türk pokeri 5 card draw olarakda bilinen bir türdür. En eski poker türü olarak bilinir. Burada farkı Flush' un full house 'u geçmesidir.

    Ben bu oyun hakkında da stratejilerin olduğunu biliyorum ama burda genelde Texas Holdem konusunu ele almayı planlıyorum.

    YanıtlaSil
  3. selamlar.Yoğun olarak yaklaşık 7 aydır poker oynuyorum. oldukça hevesli ve başladığı işi bitirmekten zevk alan birisiyim. Amacım tabiki profesyonel olmak. Sitenize bir kaç ay önce rastladım ancak eğitimim sebebi ile zaman ayırıp detaylı inceleyemedim. Zamanımın coğunu masalar ve eğitimim alıyor. Pokere ilk başta 10 dolar gibi küçük bir meblua yatırıp işin ciddiyetini ölçmek ve rakibimi tanımak istedim. tabiki kaybettim ancak bu bana kumar oynamamam gerektiğini öğretti. Benim için kumar şans ile kazanılan paradır. Gerçek tanımını şu anda bilemiyorum. ancak bu benim için böyle. oyunlara ilk 10 dolarımı kaybettikten sonra, freeroll ara yönelerek geliştirmeyi tercih ettim. Bunun yanında pekçok internet bilgisine ve ilgili siteye ulaştım. okuyorum oynuyorum ve kendimi geliştiriyorumkısacası evet türkçe kaynak sıkıntısı büyük ancak bence profesyonel bir oyuncunun da zamanla ingilizce bilmesi gerekiyor. son 2 aydır freerollardan kazandığım 2 doları 100 dolara çıkarmayı başardım. oynadığım sitenin güvenirliğini ölçmek için 50 dolarını çekmeye çalışıyorum şu sıralar. Benim için küçük meblualar önemli değil, Deneyim önemli. Birde yeni başlayan arkadaşlara tavsiyem kendinizi biraz pişirdkten sonra kesinlikle nakit de oynamalısınız. Çünkü her türün cash olsun, sit'n go olsun, Tourney olsun, stratejileri ve atmosferi bence çok farklı. Umarım bir gün canlı turnuvalarda oynayabilecek olgunluğa ve profesyonelliğe erişebilirim. Beni Hatipson veya crazymazda olarak masalarda görebilirsiniz. Çekinmeden bilgi alışverişinde bulunabiliriz. Sitenize bu hafta zaman ayırmayı planladım. Ve başlamak için de ilk konuyu seçtim. Sona ulaştığımda değerlendirmemi genel olarak yaparım ve elimden geldiğince katkı sağlamaya çalışırım. Ancak gördüğüm ve arasıra girdiğim kadarıyla şimdiye kadarki en faydalı sitelerden. Sözü biraz fazla uzattım ,poker hakkında konusulabilecek pek fazla elit kişi yok mazur görün. Umarım profesyonel dediğiniz yaşamınızda daha başarılı olur, daha buyuk meblualar kazanırsınız. Masalarda görüşmek ümidiyle HATIPSON !!!

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler yorumlarınız için bilgi güçtür ne kadar öğrenip oynarsak o kadar başarılı olabiliriz....

    Masalarda başarılar diliyorum

    YanıtlaSil